lördag, januari 19, 2008

Lördag i Skaraborg

Vaknar av att det viner och tjuter och knakar och knäpper. Stormen från Norge har dragit in över västsverige med hårda vindar och starka energier. Och jag blir helt stilla. Det är lustigt; ju mer dramatik utanför mig själv, desto mer balans kan jag känna inuti. (Jag har alltid funnit ett lugn och en trygghet i att naturens krafter är större än människans. Kanske för att jag litar på att jorden skulle skaka av sig oss, som en hund skakar av sig loppor, om vi till sist inte längre klarar av att bo på den här planeten och ta hand om miljön och varandra.)

Idag ska jag försöka se filmen "Arn". Det vore naturligt, jag är ju i Arn-land! Då kan jag sedan göra en söndagsutflykt till Varnhems kloster och Husaby kyrka.

7 kommentarer:

L sa...

Logga in på blogger och välj din blogg. Klicka sedan på fliken mall och sedan "sidelement"

Välj "lägg till ett sidelement" > bild, ett nytt fönster öppnas

Kryssa först ur "vill du krympa så att den passar > välj "från webben" > klistra in adress nedan, men skriv om den på en enda rad först (UTAN mellanslag)

http://farm3.static.flickr.com/
2261/2204866902_
63106d9005_o.jpg

Klicka på "spara ändringar!

Om du går rillbaka till Mall > sidelement kommer du att se bilden som en ruta längst till höger. Kicka och dra för att välja vilken ordning den ska ligga i förhållande till resten av sidelementen.

Catarina sa...

Tack Lisa!
Jag såg din gulliga gris på nätet, man kan inte få den till bloggen - kan det bero på att jag inte har konto för eventuella ads?

L sa...

Försök igen! Det kanske var något som gick fel på vägen. "vill du krympa så den passar" ska INTE vara ikryssad.

/L

Anonym sa...

Mysigt när de stormar. Blir du du lika lugn när de åskar och blixtrar? Ormar...spindlar? Ja, jag har fördommar. :-)
>långejan-T

Catarina sa...

Åska och blixtar kan göra mig saligt lycklig! Och riktigt lugn, ja.
Spindlar har jag absolut inget emot, men ormar är det lite si och så med.

Vad menar du med fördomar förresten?
"Kvinnor är från Venus, män från Mars" osv? Trams tycker jag!

L sa...

Blev det någon söndagsutflykt? Vi kom ju aldrig in på Arn trots ansatsen till temat. Skyller på ölen och den handikappsanpassade* toaletten.

nuförtiden ska man egentligen säga 'tillgängliga', men...

Anonym sa...

Agghhhhh.....ja, ja, ja......jag vill också "gå i Arns fotspår"!
(Men du vill väl hellre rida, kan tro?)

Jag har inte ens sett filmen.
Är inne i en period där jag fullständigt gått i idé.
(Gått i "idé"?....vänta nu....är det verkligen det björnar gör vintertid....känns som en appostrof för mycket här någonstans)
Denna dvala tillbringar jag företrädelsevis med att smågruffa med mig själv över min dvalliknande tillvaro. Alldeles för tillfreds med mitt för det mesta ensamma vilande. Kanhända är jag månnetro lite utschasad av 700 års slit?
Men lusten finns där hela tiden....att g-ö-r-a saker.
Och allra hemskast gärna just sådana där små utflykter.....gärna på tema historia.
Men....när jag är på egen hand....så kommer det just nu inte längre än till lust-att-göra.
Men så brukar jag klappa mig själv lite på huvudet...och berömma mig för att jag jobbar flitigt och ganska så uthålligt på nya jobbet. Och sedan genast dra mig lite i örat för att jag inte gör mer och för att jag dessutom inte gör ännu mer a-n-d-r-a saker på min lediga tid. Som det där barnpjäsmanuset som nu börjar glödgas och småryka.
Å andra sidan lyckades jag och min vän, den store Björnen, ju precis lura hemkommunen att investera 60 papp så att vi ska kunna åka runt och gotta oss och inspireeeeras....hur gick det till?

Jag vete katten, gullet.....och det här med kärleken......mja, vi är väl ungefär lika framgångsrika du och jag.
Får jag på bo undantag där i ert gum-kollektiv?

Vad jag kanske menar är att om du har lust att förbarma dig över en man i dvala någon helg framöver, så vore jag tacksam.

P.S. Maila mig ditt gröncurry-kycklingrecet, så ska du få mitt med vitt vin och honung!