måndag, januari 21, 2008

Utmaning antagen

Två bloggare öga mot öga över varsitt mycket högt ölglas. Vi träffades för första gången norr om polcirkeln för snart ett år sedan. En med brustet hjärta, en nyförälskad. Av naturliga skäl pratade vi aldrig med varandra då.

Nu är det Göteborg, och vi babblar för fullt. Datorer, restaurangtips, stadsplanering, moccabryggare och livet som bloggare. Trots tilltagande kvällströtthet och vetskapen om morgondagens arbetspass är det otroligt trevliga timmar som rinner iväg alldeles för fort.

Så jag hasar mig hem till hotellrummet och slår upp locket på min stiliga silverask (jag förstår inte hur jag någonsin kunnat leva utan laptop och mobilt bredband förut) och författar mitt bidrag till "vi skriver varsin blogg om ikväll"-utmaningen.

Tack för ikväll Lisa! Det var bra det där du sa om att låta det viktigaste vara som det är, och lägga energin på utsmyckningen runt om istället.

Inga kommentarer: