tisdag, januari 29, 2008

Och nu: Groucho

Jag pratar gärna och mycket. Och jag har absolut inget emot att bli emotsagd eller avbruten – tvärtom; munhuggning är en av mina favoritsporter!

Men idag ska jag citera Groucho Marx. Så här tycker han om just den saken:

Om du har hört det här tidigare, avbryt mig inte för jag vill höra det igen.

Och vad sägs om följande frieri:

Vill du gifta dig med mig?
Hur mycket pengar har du?

Svara på den andra frågan först.


Eller hans förslag på inskription på sin egen gravsten:

Här ligger Groucho Marx, och ligger och ligger och ligger.
PS. Han kysste aldrig en ful flicka.


Men det citat jag ska bära med mig från och med nu, för att kunna ta fram om någon sviker mig igen, är:

Gå din väg och smutsa aldrig ner mina handdukar igen.

5 kommentarer:

L sa...

Vad ska man säga? Har känslan av at Groucho sätter ord på det som andra bara vågar tänka tyst...

Hoppas du har det bra! Unna dej riktigt, riktigt gott kaffe om du skulle få tag på en mocabryggare!

Catarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Catarina sa...

Lisa!

Är tillbaka i Stockholm, två veckor, med liv och rörelse runt om mig.

Sedan ner till västsverige igen och konstant jobb. Göteborg kring 21-22:a februari - är du där då?

L sa...

Troligtvis... har opposition i halvtid på den där dumma skrivkursen... Men kom gärna och muntra upp mig!

Ha det bra där borta i storstan, för visst kan man njuta av tempot när det är för en begrnsad tid?!

/L

(Logi finnes v.b.)

L sa...

PS: nypremiär för bloggen imorgon. Kika in!