torsdag, januari 17, 2008

Stainless Steel

All mat jag lagar just nu blir så rasande god! Varför?

Jag funderar en stund.
Nej, ingen kysser mig i nacken där jag står vid spisen (öm och kärleksfull tvåsamhet är alltså inte orsaken). Det finns ingen jag vill förföra (alltså inte heller ”vägen till mannens underliv”-principen). TV-kockar ser jag bara på dansgolvet och någon ny kokbok har inte heller fyllt mig med goda råd. Spisen är inspirerande, medges, men den är ännu snyggare utan lysande lampor och skvätt från stekpannan.

Ah! Där har vi det! Den nya olivoljan! Så enkelt: Ju högre kvalitet på innehållet desto mer njutbart resultat.

Det slår mig att det gäller människor också.

2 kommentarer:

L sa...

Mmm... maten blir absolut mycket bättre med "det likka extra" (för att slita ytterligare på en urvattnad klyscha. Själv sauterade jag Hemköps burkmusslor igår och förgyllde med en skvätt bubbel. Visst, det hade gått med citron också, men det hade inte varit samma sak. Dessutom blir det inget över som man kan dricka till maten då... Sen vet jag inte om jag håller med dig om människors kvalitet på innehållet till 100%. Jag hädar att alla har det, sen kan de bete sig som skitstövlar och då lyser ingen god egenskap igenom... även om den fins där inne gömd i ett svart moln av ilska, sorg eller vad det nu kan vara.

Ses på måndag, kan möta dej på tågstationen eller utanför hotellet!

Unknown sa...

ja ja olivolja kan ge guldkant på tillvaron. Har bara haft penagr till att kosta på mig stekpotatis de senaste dagarna, pensionen kommer den 18 januari men olivoljan av hög kvalitet har gjort potäterna SÅ GODA. Kram M-L