onsdag, januari 09, 2008

Jag är en ombytlig en (eller också förmår jag leva här och nu?)

Nej, det är inte ett dugg mysigt att plugga in kontakten till julgransbelysningen längre. Skräp, det är vad det är! Ett fånigt litet träd som borde levt i frihet i skogen, INTE i mitt vardagsrum, hysteriskt dekorerad med ytligt tingeltangel och trams. Polkagrisstänger, vidrigt. Flaggspel, patetiskt. Och så den där avskyvärda guldstjärnan med fuskrubiner och plastsmaragder.

Okej att den ännu inte barrar. Okej att jag för drygt två veckor sedan kröp upp i soffan bredvid, med ett saligt leende på läpparna, Ave Maria i CD’n och en lagom rykande konjaksglögg. Jag tindrade med ögonen, söp in dofterna och kände i djupet av min själ hur jag trivdes i min alldeles egna oas. Du granna, glittrande julgran; välkommen att lysa upp mitt hem i den mörkaste decemberafton.

Nu ska den i alla fall ut. Snarast. Och vad ser jag där ute?
Är det inte en – en – - en liten talgoxe! Det är VÅR!

Jubla mitt hjärta – snart får jag plocka en bukett vitsippor till mitt köksbord!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Ooooo vad jag börjar längta efter våren! Lev här och nu, regn mörker, sega mornar... Viktigt att hitta ljusglimtar varje dag. Drömmer mig lätt bort. Oooo vad härligt det ska bli! Vakna nu!
//S