onsdag, januari 16, 2008

Kära dagbok

Nu bor jag i en vindslägenhet med sluttande trätak, parkettgolv, flygel och kärleksfullt valda detaljer. Det är ett korttids-hem (i maj måste jag byta bostad) men trivseln är större än jag kunnat föreställa mig.

Jag har nu lämnat tio års frilansverksamhet för gott. Och jag har flera gånger kommit på mig själv med att tänka "nästa år ska jag...". Det är ett bra tecken. Lusten har blivit vän med lugnet.

Det är på landets absolut mest förtrollande och säregna slott jag arbetar. Läckö Slott, rest på en klippa vid Ekens skärgård i södra Vänern. En gång var det en mäktig biskopsborg, sedan omvandlat till en vit barockpärla av greve Magnus Gabriel De la Gardie. Idag, under sommarsäsongen, strömmar besökare från hela världen till Läckö Slott.

Så hjärtligt välkomna i sommar! Jag kommer att vara där.

Inga kommentarer: