fredag, juli 11, 2008

Dan före doppare-dan

Genrepet gick bra. Publiken tycker om föreställningen. Jag fick ett varmt ögonkast. Kringaktiviteter, teknisk samordning, tidschema och biljettkassa faller där de ska. Efteråt tar jag en öl på Stadt, men när Björnligan kommer har baren stängt, så vi går till Peters balkong. Jag stannar inte länge, men tycker om att sitta där en stund.

Nu är jag hemma och pysslar, så här kvällen före den stora urpremiären. Jag har arbetat sen klockan tio; förberett för gäster, press och betalande publik, handlat det sista, redovisat en mängd kvitton, gått igenom de mängder av papper som spritts ut över hela kontoret, rensat, slängt och sorterat om vartannat.

Sen har jag blivit bjuden på middag hos några musiker, grillning på gräsmattan och rasande trevligt umgänge. När de drar iväg till Uggla-konserten promenerar jag till konditoriet, träffar två av sångarna och tillsammans går vi på "Mamma Mia" - biopremiär idag. Som jag skrattade! Tårarna rann. Livsbejakande, innerlig, glädjefylld film, med en fullständigt lysande Meryl Streep i huvudrollen.

När vi kommer ut är det en vacker och ljum sommarkväll. Måtte det bli så här imorgon!
Då ringer min chef. Han har pratat 16 gånger med metrologen idag: prognosen för imorgon är dålig. Jag inser att det antagligen blir regntak på borggården, kallt, kämpigt och oroligt. Vill ha sol och värme!

Snälla ni som läser: vissla, dansa, gör tecken och riter; hjälp oss att mana fram en vacker, stabil sommardag. Vi är värda det, nu när vi ska gå i mål med detta gigantiska projekt som uppslukat mig dygnet runt den sista månaden.

Nästa gång jag skriver är det över...

3 kommentarer:

Anonym sa...

sisisisiii ---- oooohhmbhah

Unknown sa...

Gör min regndans.....eller vänta nu soldans måste det vara.

M-L

yrsa sa...

*pust* *pust* *flämt* *flås*

Blåser bort alla regnmoln. Just nu ser det bra ut, åtminstone inne i stan...

Lycka till!