onsdag, juli 30, 2008

Röster i en lobby

- Jag gillar musiken när hon dikterar brevet.
- Och så hans kärlekssång, när han höll hennes sjal tryckt mot sig.
- Det är så roligt med de där två svarta, först gör han såhär, och då gör den andre liksom såhär...
- (sjunget) "...med drottningens vapen" nåt sånt där, det är en sån fin liten melodi.
- Scenen med maskerna, när de var helt vansinniga. Wow.
- Fast jag fattar inte det där med "hurra hurra" när dom vänder sig?
- Han ser så läskig ut när han sjunger det där med kolan som klibbar fast.
- Ekot är kul!
- Och bordet.
- Och jag tycker om när han sjunger så här (sjunger): "idag ska man måla som..."
- Men den vackraste körsatsen är i scenen med stegen och guldramarna. Jag ryser varje gång.
- Å vad jag tyckte om dom sex violonisterna!
- Och så slutet såklart. Jag grät.

Avlyssnat sent tisdag kväll på ett blått hotell i den lilla staden med det vita slottet och den spännande operan...

Inga kommentarer: