torsdag, juli 31, 2008

Mitt i natten

Så här ska man säkert inte göra, egentligen; blogga med vin i kroppen och trötta ögon. Summera dagen som var svettig och lite stressig och inleddes med ett avsked av de mina, och fortsatte med jobb, jobb, jobb, tankar, fix, pyssel, struktur, organisation, fläng och alldeles för lite harmoni.

Under kvällen på slottet är jag trött och ägnar mig åt annat i tanken än själva föreställningen inför mina ögon. Mina praktikanter genomför en publikundersökning och jag försöker föreställa mig vad besökarna upplever, de som inte är inne i själva projektet.

När vi efteråt umgås på vårt "after work" ställe känner jag mig avslappnad och glad (sömn är inte lika viktigt när man mår bra..). Och när stället stänger åker ett gäng till mig och fortsätter kvällen. Piaf i bakgrunden, stanken av snäckorna som öppnat sig i hinken på balkongen, gemenskapen som bara ett sånt här projekt kan ge.

Nu är klockan snart fyra mitt i natten. Jag har en svag förnimmelse av att det är massor jag behöver göra imorgon, men just nu vet jag inte riktigt vad. Jag vet bara att jag inte kommer att ställa väckarklockan.

Inga kommentarer: