torsdag, juli 24, 2008

Fri dag

Flickorna sover. Igår, efter föreställningen, var vi på "after work" - härligt att vi kan umgås på det sättet, jag och mina döttrar, och en viktig stund eftersom jag hinner prata med musiker och sångare på ett sätt som jag aldrig har chans till ute på slottet.

Nu surrar tankar om avslut och summering i mitt huvud. Projektet är snart över. Stan kommer att bli tom och tyst. Jag vill till ön, men alla vänner där börjar jobba i augusti, så det kommer att bli ensligt. Sen, i slutet av sommarlovet, ska jag ta tag i skolprojektet.

Idag är det ledigt. Storebror med familj är i stan, de kom igår och vi hyrde trampbåt och kajkade runt lite i viken. Just nu plockar de jordgubbar. När flickorna har vaknat ska vi ansluta oss till dem och bada lite. Ikväll drar de till västkusten. Då ska vi på "orkesterfest". Jag är rörd och glad och lite förundrad över att jag bjudits in!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kussen!

Vad kul du ändå verkar ha haft! Livet är en berg-och-dal-bana, det går upp och ner i rasande fart, kittlande skönt och lite läskigt...

Skönt med lite familj runt dig, men kom ihåg att vi är många fler som tänker på dig och är stolta över "vår" regissör/producent/teaterapa i största allmänhet i G-klanen.

Klart att de bjuder dig på sin fest, du är ju hur kul som helst. Klok orkester som inser det. Enjoy, hälsa CC&co och hör av dig när du är tillbaka!

KRAMKRAMKRAM!
Annika