söndag, juli 20, 2008

För att citera Beckett:

"Inte mycket att berätta".

N sover så jag ger mig av för att titta till de som repeterar. När hon vaknar äter vi varsin pizza (dagen-efter-mat; vi gick ju och la oss klockan fyra imorse...) och åker till slottet. Går på "min" barnteater och letar borttappade glasögon och personalbricka. Efter mycket letande hittar jag glasögonen i bilen (professionellt organiserad, privat förvirrad) men brickan är spårlöst försvunnen.

Tillbaka i stan. Handlar. Affären har självscanning men jag kommer aldrig att använda mig av den, hur mycket "kan själv" jag än är i grund och botten. Tycker om att se en människa i ögonen när jag betalar. Sen kraschar vi i soffan med haloumi-sallad och film. Vi har båda lite svårt att hålla oss vakna.

I morgon hämtar vi hit M. Då är vår trio komplett!

1 kommentar:

Unknown sa...

dagen efter pizza är inte så tokigt... suget i tarmen är välbekant Idag får jag Stockholmsbesök, min brors dotter som nog är mer min dotter kommer hit. Vi ska göra stan och lata oss......men framför allt PRATA. Ska sen fösa ihop kusinerna som inte har träffats på massor av år.