tisdag, juli 15, 2008

PPD?

Under mina år som regissör blev jag alltid låg, utblåst och tom efter en premiär. "Post Premiere Depression" heter det i branschen. Trodde inte att en producent skulle känna samma sak; jag är ju kvar, jag har tolv föreställningar till att ansvara för.

Men idag är jag trött. Olustig. Sov dåligt; vaknade klockan sex, sju, åtta, nio. Skulle behöva massage - axeln värker värre än nånsin. Har två repetitionssalar att avsluta; rivning, städning. (Teknikerna kommer tillbaka idag, vi får ta tag i det imorgon).

Funderar också på hur mitt liv här i Lidköping ska se ut i framtiden. Jag måste hitta nån mening och tyngd, nåt som inte bara är jobb, jobb, jobb. Annars är jag bara en halv människa.

Men just idag är det kanske dumt att tänka för mycket på de stora frågorna. Bättre att beta av listan inför kvällens andra föreställning. På'n igen bara!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förslag till meningsfull sysselsättning: skriv en bok. Du har så mycket erfarenhet av kultararbete, -arbetare och -profitörer som vi andra gärna skulle vilja ta del av. Ta bladet från munnen!//CPG

Catarina sa...

Tror inte det finns så stort publikunderlag för en sån bok... Kanske ska satsa på erotiska noveller istället - eller en sliskig Harlequin-roman!

Må väl i Polen käraste far.

yrsa sa...

JOOOO! En bok!!! Jag skulle läsa.

Eller djur, en häst kanske? Eller en hund... (Allt handlar om hund för min del, just nu ;) )

Eller ett dans- och berättarkompani tillsammans med mig ;)

Egen bostad, en du äger och kan göra precis vad du vill med, det är en befrielse. Fast också något som binder och kräver lite tid och omsorg. Men framförallt ger det tyngd, tycker jag.

Anonym sa...

"Under mina år som regissör"....?
Hallå där....du har väl inte lagt regi-skridskorna på hyllan??