tisdag, juli 08, 2008

Måndagsbloggen - på väg mot tisdag

Började med tidigt möte på festvåningen vi hyr på lördag, tillsammans med Claes som fixar maten. Sen började telefonen ringa - oavbrutet. Samtidigt lyckades jag färdas mellan olika punkter, ta tag i saker som inte var alldeles behagliga (det finns det man måste göra, annars är man bara en liten lort...) och med mina assistenters hjälp få klart två stora punkter inför premiären.

Åkte hem och la mig raklång på sängen. Telefonen på ljudlöst: tre missade samtal tio minuter senare. Så till slottet där allt börjar falla på plats, och där det som nu återstår bara känns rätt och riktigt och helt utan panik. Men i vindseglet ovanför oss - vårt regntak - slår det så att det ekar mellan stenväggarna.

Det går ändå bra. Vi är klara strax efter tio. Tillbaka i stan går jag ut med ett gäng ur ensemblen. Härliga människor! Mycket trevlig kväll. Bra stämning, bra arbetsklimat, bra folk. Jag tror på oss. Vi har en yellow brick road framför oss.

Om bara vädret ville bli lite bättre...

Inga kommentarer: