lördag, juli 26, 2008

Osynk

Nåt blir tokigt när jag bloggar efter midnatt om dagen som varit - och blogger publicerar automatisk datumrubrik. Nu t ex kommer det stå LÖRDAG 26 JULI, men det är ju fredagen jag skildrar. Om lördag vet jag absolut inget. Men jag hoppas...

I alla fall; idag åkte vi till stranden. Jag hann både sola och simma lite mellan telefonsamtalen. Lunch hemma (sen, och ja, jag måste snart diska) och så ett kontorspass. Kände mig rörig i skallen, antagligen p g a värmen, men också för att jag ligger efter med vissa saker. (Nästa år ska jag planera avslutet redan i februari!)

Varm kväll på borggården, bra föreställning - möjligen lite loj efter solbad och festande? Imorgon (lördag alltså - obs!) direktsänds showen i radions P2. Jag är ombedd att komma till bussen och bli intervjuad efteråt. Håll tummarna för att jag då kan hålla huvudet kallt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt bra föreställning på P2! Det är ju en förvånandsvärt lättlyssnad opera med tanke på att den är nyskriven. Och ditt prat efteråt var klart hörvärt.
Kul även att höra dirigenten Phipps´synpunkter, fast han visste tydligen inte att detta var tionde sommaren med Läcköopera, han sa fem. Han kanske räknar bara dem som han själv medverkat i?///CPG

Catarina sa...

Det är t o m tolfte. Åttonde i stiftelsens regi, innan dess var det fri grupp. Dirigenten gör sin femte, däremot, så det var nog det han menade!