onsdag, mars 18, 2009

Människan bakom texten

”Du kanske är bäst på bloggen” skrev en läsare, och det är ju precis så det är!

Här får jag blomma i diverse formuleringar, och jag kan vara precis så vacker och själfull i dina ögon som jag känner mig inuti. Orden blir min foundation, meningarna min rouge och en och annan parentes är min highlight.

Du ser inte dubbelhakor, daller, trötta ögon och torra läppar.
Du känner inte doften av mina fisar.
Om du blir arg på mig så blir jag inte rädd, för jag märker inget.
Du kan säga fula saker om mig utan att jag såras.
Du blir aldrig utsatt för lågt-blodsocker-gnället, tänk-själv-så-lever-du-
längre-snäset eller jag-har-för-mycket-på-mina-axlar-utbrottet.

Å andra sidan...
Solen som strålar idag gör sig absolut inte bäst utanför mitt fönster.
Om en liten stund ska jag ta på mig jackan och gå ut för att ta del av den. På riktigt.

Inga kommentarer: