tisdag, mars 31, 2009

31/3 (vart tog mars vägen?!?)

Kanslimöte på slottet; en högre växel läggs nu in på alla fronter. På eftermiddagen kör jag tillbaka hem - 4 timmar, hinner slänga in datorn i lägenheten och en pastasallad i magen, innan jag åker till skolan på Söder där N har konsert med ett gäng andra sångelever.



Hon är SÅ BRA! Levande och självklar på scen, proffsig och personlig, musikalisk och med en rasande snygg röstklang, långt ifrån ljus och luftig som är så vanligt bland unga sångerskor idag.
Jag är omåttligt stolt.

Och nu är jag omåttligt trött. Körde henne till hennes pappa, är ensam hemma. Tre nätter här, sen bär det av igen. Knaprar Fazer-choklad som jag inte kunde hålla mig från att öppna.
Dålig karaktär? Än sen då? Jag är värd lite belöning.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vaddå dålig karaktär?! Det handlar väl om att lyssna till vad man vill och sen bejaka det med fulla sinnen - istället för att halvhjärtat trycka i sig hela chokladkakan medan man är för upptaget med annat (telefonsamtal, tiding, slösurfning på nätet, ...). Jag misstänker att kroppen säger ifrån när den är nöjd, bara man ger den chansen att förstå vad man sätter i sig :)

Vad tror du?