onsdag, mars 25, 2009

Onsdag: i Italien (i fantasin)

Arbetsdag (lång). Same same but different (not). Inte alls spännande att läsa om vad jag gör på mitt jobb (dvs mycket).

Istället väljer jag att citera min fina mamma som är på äventyr i Italien, från vilken hon (och pappa) mailar målande reseskildringar. Och så här beskriver hon hur hon, på uppmaning av en mycket entusiastisk och spa-sugen äkta man, väljer mellan de olika behandlingar som finns på de Termiska Baden i Tabbiano Terme:

"Jag läser med stigande fasa och förvåning: nässköljning med ett otal hemska tillsatser, analsköljning med olika tillsatser, lavemang, ögontvätt, öronrengöring, heta bad så man blir som en skållad råtta, hurtigt kalla så man troligen stelnar till, eller varför inte de hälsosamma svavelbaden så man storknar och luktar torrdass efteråt. För att nämna endast ett fåtal av de läbbiga självplågarnöjen man kan unna sig.
Jag läser och läser och säger sedan stilla:
Calle. Nu åker vi till Cremona.
"

Visst önskar man att hon startar en egen blogg när hon kommer hem?!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Underbar beskrivning! Men såna alternativ kan jag inte minnas att vi fick i Baden Baden ...? Tänk att de ska till Cremona. Hoppas C får spela på en stradivarius!

Catarina sa...

Nej Baden-Baden var enbart en Edens Lustgård!
Och Cremona... jag minns det väldigt tydligt. Kul att de färdas i "våra" fotspår - en aning i alla fall!