måndag, mars 23, 2009

Jag tror att bloggen kommer att bli mer av en dagbok ett tag framöver. Om ni ursäktar.

Dels måste jag vara fokuserad på det som händer (och det som jag ska se till att det händer), dels har jag själv haft stor glädje över den dagbok - dvs dokumentation - som hamnade på den här sidan förra året. Jag bokför mig inte på annat sätt – inte orkar jag skriva först allt jag gör professionellt, sedan blogga och till sist föra privata anteckningar!

För nu är det skarpt läge. Förra veckan gjorde jag en dag-för-dag planering och såg då, ur fågelperspektiv, att jag kommer att vara ledig en dag mellan må 23/3 – 1/5 =Påskafton. Tjoho! Alla andra dagar innebär arbete, resa, ansvar, skapande, administrerande, fysiska och/eller mentala prestationer. Ujuj. Det kommer att gå bra. Jag har valt det själv.

Dåså. Dagbok får det bli.

måndag 23/3
Kom fram sent igår kväll till min arbetsbostad (två timmar försenad från Stockholm pga trasig datorsladd). Upptäckte att kylen lagt av. (Tur att jag inte hunnit handla.) Frukost: en apelsin och några koppar kaffe på kontoret. Sen startade en riktig projektledar-dag: mail, telefonsamtal, kontrakt, besiktigande av bostad, biljetter, planering av kick-off. Färdigställer ansökan om stöd för att teckentolka en av föreställningarna i sommar (hur kan de undgå att bevilja - varför ska inte hörselskadade få ta del av en opera?). Pappersskäraren trasig – satan. Men min hyresvärd (bra kille) håller på att fixa en ny kyl.

Sist på dan: gymmet och mitt vanliga måndagspass, men blir knappt svettig. Var ledaren lite slö idag eller är det jag som kommit i trim?! Vacker solnedgång över stan.

Det har varit en bra dag. Kall och ensam. Men bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner till vad du menar med att inte ha tid för bloggandet. Jag är inne i en hektiskt period här och har fått låta bloggandet ligga åt sidan. Men det är ju det kreativa arbetet som driver oss framåt. Så det är ju bra! :-D

Catarina sa...

Du missförstod!
Bloggen släpper jag inte. Men det blir inga krönikor, betraktelser, minnen, noveller nu på ett tag. Nu blir det verkligen en web-dagbok, såsom så många andra skriver. (Fast de skriver ju om snygga kläder de har köpt och balla fester de går på... jag är en tråkig arbetsmyra som går in i mina projekt med hull och hår. Det kanske inte är så intressant att läsa om, men det är det jag kommer att skriva om ett tag framöver.)
Må väl!