fredag, mars 13, 2009

Mitt liv som schweizerost

Uppifrån och ner:

Hål i mössan (det ska vara så, engelsk design)
Hål i kragfästet på svarta koftan
Hål på vantarnas 3/10 fingrar
Hål i duffelns vänsterficka
Hål i handväskans foder
Hål på samtliga raggsockshälar


En dag ska jag bli en lugn och harmonisk kvinna och sitta i soffan med stoppnål och sytråd. Laga laga laga. Kanelbullar i ugnen. Evert Taube på skivspelaren. Kamomillté och Året Runt på bordet framför mig, där min hemvirkade duk skapar trivsel under den välskötta pelargonen.

Men inte nu.
Ni får stå ut med mina hål, för jag hinner inte sy ihop dem. Eller rättare sagt: jag har inte lust. Idag ska jag fortsätta med engelska texter, träffa underbara artister och sen dansa mig lycklig på tropisk fest.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte varit hos dig på ett tag nu.. Men idag kom jag in här och såg ditt inlägg. Är det inte så att det är så med mycket? Att allt händer på samma gång liksom.. Går en glödlampa går en andra och en tredje. Får man ett hål på en strumpa får man på ett andra par också..???

Anonym sa...

Sårätt . Först fick jag en Strok.Så fick min man Alsamers Är det inte glödlampor ,sockar o vantar så blir man barfota mellan öronen. Piperulle.Stora KRAMEN. PS.Släng det trasiga och dansa Dig lycklig. DS.

lasse sa...

Så hela raggisar har jag inte haft på flera år. Morsan säjer att det bara är små lufthål:( Är uppväxt med omaka och håliga strumpor vilket kan va skämmigt i skolan när 2-3 tår tittar ut i varje socka samt att det är stora hål på hälarna med:((