tisdag, mars 10, 2009

V e m ä r d u ?


Just nu läser du min blogg. Du kanske har gjort det förut.
Du kommer kanske göra det igen.

Men jag har ingen aning om vem du är, dig som jag berättar för. Jag låter dig ta del av mig; ibland naket och sårbart (som jag är), ibland lekfullt och fantasirikt (som jag också är).

Jo, visst känner jag några av er, och jag blir hjärtinnerligt glad varje gång vi ses på riktigt och bollar tankar och känslor mellan oss. Det är så enahanda det här med monologer…

Men många där ute vet jag inte vilka de är, och de flesta ger sig inte heller tillkänna. Det kan vara 100 läsare en dag, men inte en enda kommentar. Det gör mig inget. Och jag har absolut ingen strävan att höra till landets etablerade bloggare, att klättra i statistik eller räkneverk. Skrivandet är den ångvissla som släpper ut trycket, så att jag inte exploderar.

Fast ändå.
Lite nyfiken är jag allt.
Vem är du?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Lång T här! Ingen pres nödv. Tycker du pyser på bra med visslan.

Anonym sa...

En som alltid läser DIG är gamla Piperulle.Läser även Sid.Stort nöje att titta in i nyckelhålet. Kramen.

Anonym sa...

Jag är Piperulles son ochjag tror du vet vem jag är :)

Anonym sa...

Den här känner dig längre än någon annan! (undantaget din mamma troligtvis)

Anonym sa...

Du vet nog inte vem jag är, inte många vet, och så vill jag ha det.
Då kan jag ohämmat ge mig hän och publicera utan frågor och uppföljande kommentarer.
Men vi har kanske mötts på vägen ut till Slottet utan att veta om det.

Jag känner dig inte alls. Skulle jag vilja det, vet inte, du kanske är bäst på bloggen. Men jag tror jag känner dig lite, kanske, genom dina ord här. Men är det sant, det vet jag inte. Men dina ord berör mig starkt ibland.

Catarina sa...

Gott så - TACK!
Utan er skulle jag inte vara nånting. I alla fall inte den här web-sidan.
(Nu undrar jag bara vilka de andra 95 är...)


PS
Och JA, jag är absolut bäst på bloggen.
(Du har sått ett frö, det kanske blir en text av detta en dag.)

Anonym sa...

Ok, bara 94 kvar att ta reda på!
http://www.flickr.com/photos/yourcoffee/

Anonym sa...

Nähä, visst är din blogg bra men du är själv ÄNNU BÄTTRE!
Det vet jag och alla som känner dej.
CPG

Anonym sa...

....94....
för här skriver en som känner dig sen du just kommit till världen, en som dagligen läser din blogg. Berörs av den ,tycker om den ,håller med, skrattar, protesterar eller blir arg och lessen. Det du skriver angår,det lämnar en inte likgiltig, och man älskar dig

Anonym sa...

Förlåt fel....93...

Anonym sa...

Jag, en "gammal" klasskamrat, fast den tiden glömmer vi nu, vi har haft annat kul för oss både du och jag o din mor (hälsa hennne förresten...), det är mysigt att komma in och läsa din blogg! Kramar Maija F

Anonym sa...

Jag, en "gammal" klasskamrat, fast den tiden glömmer vi nu, vi har haft annat kul för oss både du och jag o din mor (hälsa hennne förresten...), det är mysigt att komma in och läsa din blogg! Kramar Maija F

Anonym sa...

Tokigt det blev, men jag menar inte att vara övertydlig ;-)... Maija

Anonym sa...

Operaänkan läser dig varje dag. Har nu börjat blogga själv. 2 inlägg hittills. Du inspirerar mig med öppenhet, bra språk och ämnen. You rock!

Anonym sa...

Kusin Annika här. Jag läser dig nästan dagligen, som en liten belöning när jag gjort det jag ska under dagen...

Stor kram, och jag håller med farbror CPG, du är ännu bättre live!!