tisdag, mars 17, 2009

Konsten att köpa en tidning

M var sjuk och hemma från skolan, så jag gick upp till ICA för att köpa en tidning till tröst.

Hm.... Tidning?

Det första som hände när jag hittade rätt hylla var att alla tidningar var inslagna i plast. Kanske för att ingen ska tjuvläsa? tänkte jag och mindes min tid som Konsumkassörska när vi alltid lånade in blaskor till fikarummet. Men eftersom de med utvik var oinplastade och helt fritt fram att bläddra fram bilder av konstgjorda bröst i, förstod jag att jag hade dragit fel slutsats. När jag istället lyfte upp en tidning ur trådstället såg jag att det helt enkelt var för att det låg en SAK i påsen.

Och kan ni tänka er. Varenda tidning var en fiskdammspåse med gratis present! Så roligt! Men vad skulle jag välja? Ögonskuggan eller tränings-DVD, kameran eller klistermärkena, badgen, armbandet, gratisfilmen eller kajalpennan?!

Till sist valde jag läppglanset, för M har den vackraste rosenmun som finns, och hennes klasskompis - som råkade vara i samma affär just då - sa att den tidningen var bäst.

För det var väl ändå en tidning jag hade gått för att köpa?

Inga kommentarer: