tisdag, mars 24, 2009

Tisdagstankar

Sov dåligt. Kanske för att det blåste så mycket där ute. Eller för att jag sett en film som roat mig måttligt, men plötsligt, i slutscenen, helt oväntat drabbade mig som ett knytnävsslag i magen. Tema Förnuft - Känsla. Och att allting till sist får sin förklaring. Tänk om det är så.

Träffar två tjejer som söker "lära i arbetet"-praktik. 12 veckor - precis då jag som mest behöver arbetskraft. Bra möte! Nyttigt att själv försöka formulera vad jag gör, och hur. Jag har faktiskt inte en enda dags utbildning i projektledarskap, måste verkligen skapa teorier av praktiska erfarenheter...

Tre kostymprovningar inför tv-inspelningen, ut till slottet med en mängd ärenden, in igen till stan, tittar på ännu en lägenhet, jobbar lite till, huvudvärk, hungrig, rätt dåligt humör helt enkelt.

Men kvällspasset, kallat "Nostalgi Aerobics" gör mig glad. Bara titeln är ju hur kul som helst, det är som om man ser rosa trikåer, svettband och benvärmare framför sig! - och nu ska jag checka ut från kontoret och åka hem. Slarvar med måltiderna (ingen kyl = ingen frukost, inte tid för vettig lunch, sent hemma...).

Önskar jag hade nån som sa åt mig ibland.
Med kärlek i rösten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, du får inte slarva med maten, hör du det *med kärlek i rösten*.

Anonym sa...

Ett tips:
Det finns mängder med litteratur ang. projektledning men jag tror att en praktisk hjälpreda med sikte på i första hand kulturarbetare saknas. Om du skriver en sådan gör du en viktig insats. Artister är av naturen individualister men samverkan under insiktsfullt ledarskap garanterar framgång. Behövs i dessa tider mer än någonsin./CPG