måndag, mars 16, 2009

"She works hard for the money"

Fråga mig inte vad jag jobbar med.
Fråga mig hellre hur jag lever mitt liv.

När jag efter halva verksamhetsåret 2008 hade mer än 200 timmars övertid bestämde jag mig för att sluta räkna och bara ’go with the flow’. Jag arbetar järnet när det behövs, släpper allt när jag kan. Jag är en duktig latmask.

Eftersom jag har möjlighet att sköta mitt uppdrag även från mitt hem, 35 mil ifrån arbetsplatsen, ser min lägenhet ut så här just nu: i köket temporär arbetsplats med laptop och diverse pärmar & papper. I vardagsrummet skrivbord med dator nr 2, och runt om (även på golvet) mappar, partitur, lösblad, plastfickor, fler pärmar och en vattenpipa (=rekvisita). Dessutom två stora kartonger med orkesternoter (de levererades en tidig morgon och jag öppnade i pyjamas. Budet måste tyckt att jag var en mycket underlig person…) Resten av rummet plus den inglasade balkongen är fyllt av 200 fleecefiltar (hela IKEAs lager helt enkelt). Och så ett antal kassar med teaterkostymer och lite annat.

Det drar ihop sig. Jag märker att jag går och småtrallar hela tiden. Dessutom har jag två regiuppdrag vid sidan om: innan slottet slukar mig helt spänner jag bågen först i Lapplands vildmark, sen på Ålands Musikinstitut.

Det finns inget normalt över mitt arbetsliv, det är mer en livsstil.
Ni anar inte hur roligt jag har.

Inga kommentarer: